Buick
Roadmaster

CHCETE PROŽÍT
NEZAPOMENUTELNÝ ZÁŽITEK
V DUCHU AMERIKY 50. LET?

Chcete se ve svůj svatební den cítit jako krásná Marilyn Monroe nebo neodolatelný James Dean, a zažít tak na chvíli pravou „Ameriku“? James Dean Prague vám tento sen může splnit.
Jako jediní nabízíme k zapůjčení pravou perlu mezi americkými auty, našeho šviháka, Buick Roadmaster z roku 1954.

buick06
buick01
buick04
buick02
buick05

Název slavného modelu Roadmaster americké značky Buick by se dal volně přeložit jako „pán silnic“ a ne nadarmo se pyšní tímto označením. Již samotný název odkazoval na technické vymoženosti a pokročilý design - na silnici ve své době nenašel pokořitele. Právě on se stává i oblíbeným společníkem pánů Voskovce
a Wericha, kteří s ním jezdili při svých cestách po USA, kde hledali štěstí na Broadwayi.

buick07b

ZAPŮJČUJEME
POUZE S ŘIDIČEM.

PRONÁJEM
CENA 10 000 Kč na ½ DNE (6 hodin)

Zasláním závazné objednávky dávám souhlas se 
zpracováním mých osobních údajů, jak je uvedeno zde.

Poprvé byl název Roadmaster použit
v roce 1936, kdy největší a nejluxusnější
modely dostaly jméno Limited, a právě Roadmaster se stal jednou z těchto
limitovaných serií.

Automobilka Buick se poprvé objevila na trhu v roce 1908
a stala se zakládajícím členem společnosti General Motors (GM) se sídlem ve Flintu ve státě Michigan. Tímto zaujala
místo nejstarší dosud aktivní automobilky v USA.

Rok 1954 znamenal pro Buick přechod (v rámci celého koncernu GM) na panoramatická čelní okna, zvýšil se výkon motoru na rovných 200 koní (přičemž začínal na pouhých 120), vylepšený posilovač řízení a posilovač brzd. Na přání se objevuje i elektrické stahování oken. Buick Roadmaster po dobu několika let kraloval silnicím zejména díky řadovému osmiválci s motorem V8, přitom byl vidlicový osmiválec kratší a lehčí.

buick03

K dalším novinkám patřila 12V elektrika, klimatizace na přání
a nová automatická převodovka Dynaflow (tzv. „Twin-Turbine“) zlepšující kritizovanou akceleraci z nízkých otáček motoru.

Výroba Buicka skončila v prosinci 1996 a s nimi skončila éra velkých (tzv. „full-size“) amerických rodinných automobilů se zadním pohonem. Buick Roadmaster se tak stal posledním vozem svého druhu masově vyráběným ve Spojených státech.

Velká část veřejnosti dodnes nemůže zapomenout na velké, silné cestovní vozy americké produkce.